March 2024 | Design & Interiors
english below
HUDSON HOME
words Alp Tekin
photos Sean Litchfield
New York'a sadece iki saat uzaklıkta, Doğu Yakası'nın küçük kasabalarından birinde yer alan 1900’den kalma bu İtalyan konağı, Amerikalı-Avrupalı bir çift için yenilenmiş. İç mimar Liz linkin tarafından yenilenen evin tasarımı için yerel butiklerden temin edilen antika mobilya parçaları, aydınlatma armatürleri ve objeler; doğal malzeme ve duvar kâğıtlarından oluşan bir paletle bir araya getirilmiş.
Liz Lipkin, “Yenilemeyi yaparken evin orijinal düzeni ve detaylarına saygı göstererek yaklaşılması gerektiğini hissettik” diyor. “Sessiz bir inziva duygusunu pekiştirmek için ise öncelikle nötr renkler seçtik: Kahverengiler, bejler ve kremler, baskın olmayan maviler ve birkaç sarı. Renk paleti mekana ve ev sahiplerinin hassasiyetlerine hitap ediyor”.
Lipkin şöyle devam ediyor: "Her odanın özel hissettirmesini ama aynı zamanda tamamen rahat olmasını istedim, bu yüzden eski ve yeni unsurları karıştırdım. Her alanda, ambiyansı belirleyen boya veya duvar kağıdı gibi yeni bir yükseltilmiş veya beklenmedik bir yüzey işlemi yapıldı. Ya da kanepe veya yatak gibi yeni bir parça eklendi. Diğer unsurların çoğu harika kemiklere sahip antikalar, ancak yaşlarını gösteriyorlar. Birkaç çizik ve sıyrık var, ama bunlar da yeniliği dengeliyor”.
Located in one of the most charming small towns on the East Coast, only two hours from New York City, this 1900 Italianate townhouse was renovated for an American-European couple. The home was renovated by interior designer Liz Linkin, who combined antique furniture, lighting fixtures and objects sourced from local boutiques with a palette of natural materials and wallpapers.
"We felt that the renovation should be approached with a light touch, with respect for the house’s original layout and details,” says Liz Lipkin. “To reinforce a sense of quiet retreat, we choose primarily neutral colors: browns, beiges and creams, with some subdued blues and a few hints of yellow. The palette speaks to the space and the homeowners’ sensibilities”.
Lipkin also points out that: “I wanted every room to feel special, but also totally laid back, so I mixed high and low, and old and new elements. Each area has a new elevated or unexpected surface treatment like paint or wallpaper that sets the mood and an anchor piece that’s also new like a sofa or a bed. Most of the other elements are antiques with great bones, but show their age. They’ve got a few scuffs and dings, and they offset the newness”.